شروع برای کنکور

از الان برای کنکور شروع کنم، میرسم؟

سوال مهمی که همه دانش آموزان کنکوری معمولا در سمینارها، همایش‌ها و جلسات مشاوره از من می‌پرسن اینه که:

 اگر از الان شروع کنم میتونم نتیجه دلخواه‌مو بگیرم؟

آیا می‌تونم رتبه خوبی کسب کنم؟

آیا می‌تونم اون رشته‌ای که دلم می‌خواد رو قبول بشم؟

این سوال در ذهن دانش‌آموزان پایه دوازدهم و یازدهم خیلی زیاده و بچه‌های دهم شاید هنوز با این سوال مواجه نشده باشن.

قابل توجه دانش آموزان دهم:

توصیه‌ای که برای بچه‌های دهم دارم اینه که هیچ‌وقت نزارین این سوال تو ذهن‌تون جا بگیره.

چرا شما الان برنامه‌هاتون رو به موقع انجام نمیدین؟

چرا تلاش‌تون رو نمی‌کنین؟

چرا می‌ذارین همه درس‌ها روی هم تلنبار بشه؟

و بعد می‌رسید آخر کلاس یازدهم یا موقع کنکورتون و مدام این سوال را از خودتون می‌پرسین.

اگه می‌خواین از چرخه رقابت کنکور عقب نیفتین، پس بهتره که از همین الان برنامه بریزین و درس بخونین تا هیچ‌وقت این سوال رو لازم نباشه از خودتون بپرسین.

(باکس بذارم واسه یک هفته مشاوره رایگان کلیک کنین)

نکات مهم ویژه دانش‌آموزان یازدهم:

تا پایان امتحانات نوبت دوم تمام تلاش‌تون رو بکنین که عمقی و مفهومی، تمام دروس رو بخونین فعلاً عجله‌ای برای کنکور نداشته باشین.

پس بهترین راهکار اینه که روی دروس یازدهم کاملا مسلط بشین تا بتونین در امتحانات تشریحی موفق بشین، و همیشه یادتون باشه، دانش آموزی که بتونه از امتحان تشریحی نمره عالی بگیره مطمئنا از پس امتحانات تستی به راحتی بر‌میاد.
پس از الان به جای اینکه مدام این سوال را از خودتون بپرسین و ذهن‌تون رو درگیر این موضوع کنین که آیا میشه موفق نتیجه گرفت؟ همین الان تلاش‌تون رو انجام بدین که بهترین نتیجه را از امتحانات یازدهم بگیرین.

بعد از امتحانات کلاس یازدهم که از تابستان شروع میشه تا کنکور فرصت دارین که تستی کار کنین و کنکوری درس بخونین و همچنین زمانی‌که پایه شما قوی باشه خیلی راحت‌تر و بهتر میتونین برنامه مشاور رو اجرا کنین و از رقبای خودتون پیشی بگیرین.

 و اما دانش‌آموزان دوازدهم:

 چرا فکر می‌کنین که دیگه زمان ندارین؟

چرا فکر می‌کنین که دیگه نمیشه موفق شد؟

با وجود استرسِ این سوال چرا باز هم دارین وقت تلف می‌کنین و درس نمی‌خونین؟

چیزی که باعث شده الان این سوال در ذهن شما پیش بیاد اینه که از زمان‌های گذشته خود استفاده لازم رو نکردین و این سوال در ذهن شما نقش بسته است.

 به نظر خودتون بهتر نیست، از زمان باقیمانده بهترین استفاده رو کنین که نتیجه بهتری بگیرین؟

آیا بهتر نیست به جای اینکه مدام درگیر این سوال بشین، تلاش‌تون را بیشتر کنین که دو تا تست بیشتر بزنین؟ دوتا کتاب رو بیشتر مرور کنین؟ و خودتون رو برای کنکور آماده کنین؟

زمانی که این دیدگاه در ذهن شما نقش می‌بنده لطفا تلاش‌تون رو بیشتر کنین تا به مرور زمان این سوال از ذهن شما پاک بشه چرا که تلاش‌تون رو بیشتر کردین و نتیجه قشنگ‌تری رو دارین مشاهده می‌کنین و درصد و تراز بالاتری رو کسب می‌کنین، یه لحظه تجسمش کنین چقدر می‌تونه جذاب و خوشحال کننده باشه.

بهتره تو این مسیر از وجود یک مشاور در کنار خودتون استفاده کنین تا راهنمای شما در این مسیر باشه و در زمان باقیمانده تا کنکور یار و یاور شما باشه

عنوان تمرین سرگذشت کسانی رو بخونین که در سن‌های بالا به موفقیت‌های بی‌نظیر رسیدن مثال سرهنگ ساندرز که در 65 سالگی امپراطوری مرغ کنتاکی رو راه اندازی کرد.

اکثر هم سن‌وسال‌های ایشون به خودشون میگن که دیگه از سن ما گذشته، دیگه ما به درد این کار نمی‌خوریم، زیادی پیر شدیم، دیگه وقت نداریم و بهانه‌های مختلفی رو میارن.

نه تنها در کنکور بلکه در تمام مراحل زندگی، هر وقت که فکر کردی که دیگه وقت نداری و دیگه نمیشه جبران کرد، بدون که شما تنها نیستین که این سوال را از خودتون می‌پرسین. اکثر رقبای کنکوری شما این سوال رو از خودشون می‌پرسن و همین جا ناامید میشن و از چرخه رقابت خارج میشن.

 بهتره که شما به جای اینکه از تلاش دست بکشین، به جای اینکه نگران باشین، تلاشتون رو بیشتر کنین تا دیگه در این چرخه باطل نیفتین و نتیجه قشنگ‌تری را انشالله از کنکور خودتون بگیرین تیم کافه یادگیری هم بهتون قول میده که در کنار شما باشه و نتیجه خوبی بگیرین.

پس یادتون باشه که هیچ‌وقت برای شروع و به نتیجه رسیدن دیر نیست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Darwin27
Darwin27
25 days ago

Modern Talking был немецким дуэтом, сформированным в 1984 году. Он стал одним из самых ярких представителей евродиско и популярен благодаря своему неповторимому звучанию. Лучшие песни включают “You’re My Heart, You’re My Soul”, “Brother Louie”, “Cheri, Cheri Lady” и “Geronimo’s Cadillac”. Их музыка оставила неизгладимый след в истории поп-музыки, захватывая слушателей своими заразительными мелодиями и запоминающимися текстами. Modern Talking продолжает быть популярным и в наши дни, оставаясь одним из символов эпохи диско. Музыка 2024 года слушать онлайн и скачать бесплатно mp3.

موفقیت و آرامش در کنکور
شروع گفتگو در واتساپ
آیا به کمک نیاز دارید؟
سلام
برای هرگونه مشاوره خرید و رفع مشکلات می‌تونید اینجا بپرسید
در اسرع وقت جوابگو خواهیم بود